Uputstvo koje potpisujete prilikom najma kampera
Obavezno pročitati

uputstvo za bezbedno korišćenje kampera

ONO ŠTO MORATE UVEK IMATI NA UMU:
1. NISTE POVEZANI NA HIDROELEKTRANU „ĐERDAP“
2. NISTE POVEZANI NA JAVNI VODOVOD I KANALIZACIJU
3. OVO JE KAMPER, KUĆA NA TOČKOVIMA
4. VOZITE VOZILO OPTEREĆENO KONSTANTNO SA 3350KG !!!

Kamper poseduje veliku autonomiju u snabdevanju električnom energijom i zbog toga ima određene procedure koje moraju biti ispoštovane.
Koncepcija prilikom izrade kampera je bila, potpuna autonomija, bez odlaska u kampove bez obzira na dužinu putovanja.


STRUJA


Glavni izvor energije je alternator vozila jačine 130A.
On puni dva akumulatora velikom snagom i brzinom.

- Baterija vozila (u daljem tekstu BV) kapaciteta 100Ah, koja služi isključivo za potrebe samog vozila i u nikakvom slučaju ne sme da se koristi za potrebe stambenog dela. Imajte na umu da ako nemate BV ne možete da pokrenete vozilo i prepušteni ste sami sebi jer niko ne može da vam pomogne. BV ne sme da se isprazni ispod 11,5V jer postoji velika verovatnoća da ne možete da upalite vozilo. Na sredini instrument table nalazi se displej na kome možete da očitate napunjenost BV, to je vrednost kada vozilo ne radi, ako je vozilo upaljeno onda na tom displeju stoji vrednost punjenja BV i ona se kreće oko 14V. Pražnjenje BV pada isključivo na vaš teret. Postoje procedure koje onemogućavaju pražnjenje BV. U donjem delu ormana pored sudopere, postoji crveni prekidač koji isključivanjem razdvaja BV od baterije stambenog dela. Prekidač mora biti isključen kada vozilo nije upaljeno više od 5 sati, tj. noću kada legnete da spavate. Isključivanjem prekidača sprečavate pražnjenje BV jer vozilo ne troši nikakvu struju pri ugašenom motoru, osim ako je upaljeno neko od prednjih ili zadnjih svetala, pokazivača pravca, dvd uređaja itd.

Ovaj prekidač mora biti uključen kada radi motor kampera jer je to jedini način punjenja Baterije Stambenog Dela!!!
Isključuje se samo kada motor duže ne radi!!!

Nemate asistenciju ako ispraznite akumulator i vozilo neće da upali!!!

BOJLER


Bojler je kapaciteta 30lit. Napravljen od INOX-a i ima ugrađeni izmenjivač toplote. Izmenjivač toplote služi da vruća voda koju zagreva Webasto za grejanje vode prođe kroz kazan sa vodom i na taj način zagreje vodu u samom bojleru. Prekidač za paljenje bojlera preko izmenjivača toplote tj. webasta za grejanje vode, nalazi se u desnom gornjem uglu krevata, to je mali potezni prekidač crne boje i kada ga povučete na dole on upali bojler. Bojler ima svoj termostatski prekidač i sam će se ugasiti kada se voda u kazanu bojlera zagreje na 60C. Isto tako će se sam i upaliti kada voda padne za par stepeni niže. Iz tog razloga prekidač za Webasto obavezno mora da bude isključen!!!
Preporuka je da palite bojler dok radi vozilo jer na taj način nemate potrošnju struje. Možete i da koristite tuš kabinu prilikom rada Webasto uređaja jer nepostoji nikakva opasnost od strujnog udara.
Iz iskustva vreme potrebno da se zagreje vrela voda za „kampersko“ tuširanje dve osobe je najviše 10 minuta rada. A to je zanemarljiva potrošnja dizela i blaga potrošnja struje.
Ako je kamper povezan na spoljni izvor napajanja onda treba koristiti bojler na 220v jer je u tom slučaju direktno povezan na struju. U tom slučaju koristite široki prekidač na desnoj strani. Na levoj strani nalazi se inikaciona lampica koja pokazuje da li bojler greje vodu.Kada je prekidač uključen a indikaciona lampice ne svetli, to znači da je bojler zagrejan do maximuma i obavezno treba ugasiti bojler. Nemojte se kupati kada je bojler upaljen!!! Vreme zagrevanja vode je 90min. Tom prilikom postoji opasnost od strujnog udara jer grejač radi na 220V. To je kao kada se kući tuširate a koristite standardni bojler za grejanje vode.
Preporuka: Najbolje je da uvek koristite Webasto za zagrevanje vode u bojleru jer to nije velika potrošnja a dosta je bezbednije od napona 220v i neuporedivo brže

WEBASTO GREJAČ


Vazdušni grejač: Air Top 2000 STC Jednostavno rešenje. Kompaktni Air Top 2000 STC vazdušni grejač je impresivan performer zahvaljujući svojoj raznolikosti i niskoj potrošnji goriva. Grejač se nalazi u podu ispod stola za ručavanje. Uputstvo za rukovanje: Veoma prosto i elegantno, okrenete termostatski prekidač na željenu temperaturu i za par sekundi grejač će početi sa radom. Prekidač se nalazi iznad kreveta pored sklopa prekidača za svetla. Pored potrošnje struje, grejač kao primarni energent koristi dizel gorivo koji crpi iz rezervoara kampera. Potrošnja goriva, regulacioni opseg 0.12 – 0.24(l / h) Morate voditi računa o količini goriva u rezervoaru jer ona ne sme biti manja od ¼ tanka. Postoji velika mogućnost da ako nestane goriva u crevu za snabdevanje grejača dođe do problema u radu. Treba sipati gorivo i probati više puta da se startuje grejač i on bi trebalo da proradi. Upalite i sačekate da se sam ugasi jer tom prilikom pumpa počinje da vuče gorivo koje ste sipali u tank kampera. Isto pravilo je i za vodeni grejač. Vodeni grejač: Thermo Top C/E Webasto za grejanje greje vodu preko izmenjivača toplote koji se nalazi u kazanu bojlera i na taj način zagreva vodu u samom bojleru. To mi je jedina funkcija. Prekidač za paljenje bojlera preko izmenjivača toplote tj. webasta za grejanje vode, nalazi se iznad desne strane kreveta, to je crni potezni prekidač. Bojler ima svoj termostatski prekidač i sam će se ugasiti kada se voda u kazanu bojlera zagreje na 60C. Isto tako će se sam i upaliti kada voda padne za par stepeni niže. Iz tog razloga prekidač za Webasto obavezno mora da bude isključen!!!

Kompresor vazdušnih jastuka


Nalazi se u kabini vozila odmah ispod vozačevog sedišta. Kompresor služi da naduva vazdušne jastuke na zadnjoj osovini kampera kako bi kamper bio stabilan i udoban za vožnju.
Kompresor može da koriguje visinu kampera prilikom parkiranja na neravnom terenu. Ta razlika između leve i desne strane je oko 12cm.
Zatvaranjem jednog od dva ventila regulišete visinu kampera. Žuto dugme na kompresoru služi za ospuštanje vazduha iz vazdušnih jastuka, koje isto možete da regulišete pomoću otvaranja ili zatvaranja ventila.
Prilikom vožnje kampera napumpanost jastuka mora biti minimalno na 1,5bara a maksimalno na 2 bara.

FRIŽIDER


Frižider je najveći potrošač struje i deo koji zahteva najveću pažnju prilikom rukovanja. Bez struje ne možete ništa.
Jedina vaša obaveza je da potpuno isključite frižider ako napon akumulatora u kamp kućici vozila padne na 11,5V. Ispod toga postoji velika šansa da se pokvari kompresor frižidera koji je i najskuplji deo na njemu jer je specijalno namenjen za rad u otežanim okolnostima kao što je konstantno truckanje tokom vožnje i rad na 12v. Sam kompresor sa zamenom i ponovnim punjenjem košta 250 eura. I za to nemate nikakvo osiguranje.
Da bi potpuno isključili takvu mogućnost molimo vas da se pridržavate sledećih preporuka:
Najbolje je da frižider radi uvek kada radi motor i kada vozite kamper.
Okrenite prekidač na broj 1 il 2 u samom frižideru i to je doboljno da temperatura u frižideru bude između +3 i +7C. Ako okrenete da hladi više onda će i potrošnja struje biti veća a temperatura neće mnogo pasti. To je frižider a ne zamrzivač.
Iz našeg iskustva najbolje je ugasiti frižider kada krenete da spavate i kada se vrata ne otvaraju. On će držati potpuno istu temperaturu do ujutru kada možete da ga ponovo upalite. To možete sami da odredite ali pažljivo gledajte pokazivač napunjenosti baterije kućice i vodite računa o naponu. Još jednom: Kada napon padne na 11,5 V obavezno gasite frižider i dopunite akumulator.
Punjenje akumulatora se vrši prilikom vožnje kampera ili preko ispravljača i uređaja za punjenje akumulatora koji mora biti priključen na spoljni izvor od 220V. To je daleko sporiji način i zahteva barem 5-6 sati punjenja da bi se akumulator delimično napunio. Punjač akumulatora je 10aha a alternator vozila je 130aha, pa sami vidite razliku u punjenju.
Najveći problem u kamperu je struja a samim tim, frižider kao najveći potrošač. Sledeći problem je velika vrućina ako ste parkirani na suncu. Za to nema pomoći bez stalnog priključka na spoljni izvor i klima uređaja koji rade isključivo na 220V. Mi tako nešto nemamo u kamperu ali klima koju koristi vozilo je više nego dovoljna da rashladi ceo kamper za vreme vožnje po bilo kojim vremenskim uslovima.

Hemijski WC


Nalazi se u tuš kabini i izvlači se kada se otvore mala vrata na zadnjoj strani tuš kabine.
Kada se izvuče WC onda obavezno mora da se postavi podupirač WC šolje ispod nje. Podupirač se nalazi sa leve strane pored WC šolje.
Izvučete do kraja WC šolju, izvadite podupurač iz postolja na koje stoji i podvučete ga pod WC šolju. U tom slučaju to je bezbedno da možete da sednete na WC šolju.
Ako ne postavite podupirač WC šolje, obavezno će pući postolje koje drži WC šolju je tehničke karakteristike klizača su ograničene na 40kg nosivosti kada je maksimalno izvučen, dok sama WC šolja ima 20-25kg.
Zamena postolja i klizača je 50 eura i pada isključivo na teret korisnika kampera.

Stepenik ispod kreveta


Stepenik ispod kreveta se izvlači. Kada se izvuče stepenik onda mora da se spuste nogice sa leve i desne strane kako bi stepenik imao oslonac od pod. Ako bilo ko stane na stepenik koji nije osiguran, stepenik će pući jer njegova nosivost bez osiguranja je 30kg.
Cena za polomljeni ili iskrivljene držače je 50 eura.

VODA


Snabdevanje kampera vodom je isključivo preko vodovodne mreže koje ima bilo kakav pritisak ili slobodni pad, ali ide isklučivo preko creva i konektora koji kamper poseduje.
Voda se sipa u tank od INOX-a koji je izrađen u kvalitetu za prehrambenu industriju. Tank je veličine 187 lit. vode i ta voda nije za piće.
Kamper poseduje pumpu za vodu koja konstantno drži pritisak kod svih potrošača vode. Prekidač za pumpu se nalazi iznad bočnih vrata kampera i prvi je gledajući sa leve na desnu stranu(VODA). Prekidač za vodu treba uvek da bude isključen kada je vozilo u pokretu. Pumpa za vodu počinje da radi kada pustite vodu na bilo koje točeće mesto i veoma je bučna, zaustavljanjem vode ona prestaje da radi i tom prilikom se ne čuje. Ako se nekim slučajem uključi pumpa za vodu a nije otvoreno ni jedno točeće mesto, onda je problem do instalacije jer negde voda curi nekontrolisano. U tom slučaju treba nazvati zakupodavca radi daljih konsultacija. Otpadna voda iz sudopere i tuš kabine odlazi u tank od INOX-a koji se nalazi ispod kampera. On je veličine 90lit. I na sebi ima slavinu-ventil od ¾ cola koji se mehanički pokreće.Ventil se nalazi ispod kampera sa leve strane i potrebno ga je otvoriti, dokle god izlazi voda i obavezno nakon toga zatvoriti jer ako je otvoren to znači da će otpadna voda curiti nekontrolisano svakoga momenta kada u sivi tank dođe bilo kakva tečnost. Postoje dva točeća mesta, jedno je u tuš kabini koja ima toplu i hladnu vodu, dok se drugo točeće mesto nalazi u sudoperi i ima samo hladnu vodu.
PUNJENJE TANKA SA VODOM:
Tank se puni isključivo preko creva i odgovarajućeg fitinga koji se nalazi u kamperu. Priključak za punjenje je sa leve strane kampera ispod crnog, okruglog poklopca. Proces punjenja možete pratiti na dva načina i to: Prvi, pomoću merača koji se nalazi sa zadnje strane kampera neposredno pored bojlera za grejanje vode. To je providno crevo pored koga su podeoci koji pokazuju koliko je vode ostalo u tanku. Drugi, pomoću creva za odvod vazduha iz tanka(crevo za odušak). To crevo je sprovedeno ispod kombija i kada se napuni tank sa vodom, višak vode počinje da curi ispod kampera. To je znak da je tank pun vode. Raskačite creva i procedura punjenja je gotova.

GAS


Kamper poseduje kompetnu gasnu instalaciju kao i bocu za gas zapremina 10kg. Celokupna gasna instalacija i fiting je renomiranih svetskih proizvođača. Svi uređaji koji rade na gas su novije proizvodnje i rade na najnovijem standardu koji podrazumeva pritisak od 30mb. Boca ima svoj ventil koji je atestiran i nije potrebno da bude zatvoren. Pored ventila na samoj boci postoji još jedan ventil koji se nalazi ispod sudopere i on mora obavezno biti zatvoren kada je vozilo u pokretu. Crevo za gas je jarko crvene boje i na njemu se nalazi ventil za zatvaranje gasa.
Nikada nemojte koristiti bilo koji uređaj koji koristi gas kada je vozilo u pokretu!!!

VAŽNO:



1. Nemojte se ustručavati da me pozovete u svako doba dana ili noći ako vam nešto nije najjasnije.
2. Ako imate bilo kakvu nedoumicu nazovite na broj 062 200124. Bolje je sprečiti nego lečiti. Isto važi i za bilo kakav problem, slobodno zovite bilo kada i bilo zbog čega. Tu sam da pomognem. Kamper je kuća na točkovima koja se kreće, drma, trucka i kvarovi su češći nego kvarovi u stanu ili kući a i tamo se dešavaju problemi.
3. Korišćenje kampera i uopšte kamperizam zahteva nekakve veštine kod korisnika, da bude snalažljiv i komunikativan da mu nije teško da nešto sam uradi ili popravi.
4. Ako koristite usluge majstora da vam u stanu zameni topljivi osigurač ili sijalicu ili tako neke sitne problemčiće, ako ne znate sami da promenite rezervni točak na automobilu ili kombiju a posedujete sav alat za to, onda za vas nije kamper i uopšte niste za kampovanje i ovo je zadnji trenutak da odustanete od iznajmljivanja kampera. Odustanite pre potpisivanja ovog papira i nećete imati nikakve eventualne troškove oko depozita, ranijeg plaćanja ili bilo čega drugog. Biće vam vraćen svaki dinar koji ste eventualno dali.
5. Kamper poseduje opremu koja ide uz njega i ona je besplatna za korišćenje. Usled nedostatka ili loma opreme postoji cenovnik po kome ste dužni da nadoknadite polomljeni ili izgubljeni deo.

C E N O V N I K


1. Motalica sa kablom i 4 utičnice -- 5000,00din
2. Aparat za gašenje požara 3kg -- 3500,00din
3. Crevo za punjenje vode sa priključnicima -- 3500,00din
4. Kablovi za startovanje motora -- 3000,00din
5. Ašov -- 1500,00din
6. Priključci za spoljno priključivanje kampera -- 4000,00din
7. Punjač akumulatora marke Einhell -- 4000,00din

Prilikom isporuke, tj. preuzimanje kampera poslate su slike na viber broj osobe koja je preuzela kamper.